Tot el que necessites saber sobre els vehicles elèctrics i com carregar-los.
Cada vegada són més els qui se sumen a l’alternativa dels cotxes elèctrics o híbrids. L’interès per aquest tipus de vehicles ha anat augmentant entre els consumidors així com el desenvolupament de la seva infraestructura, tot i que en aquest aspecte encara hi ha molt recorregut per a fer.
Si t’estàs plantejant la compra d’un cotxe amb aquestes característiques, és probable que ja coneguis quins són els seus principals avantatges: zero emissions, moltes menys avaries i manteniment gairebé inexistent, avantatges fiscals i de finançament, més facilitat d’aparcament, conducció més còmode i relaxada, circulació en ciutats preferent (carril Bus i VAO) i molt més.
Diversos factors, com ara la baixada dels preus a mesura que augmenta el seu protagonisme al mercat, les prohibicions previstes a Europa en l’horitzó (2040) per a la matriculació de vehicles combustibles, l’augment general de la consciència mediambiental o les creixents restriccions al tràfic de cotxes contaminants, propicien l’avanç lent però imparable cap a aquesta tecnologia i cap a un nou canvi de paradigma.
Com es carrega un cotxe elèctric?
Pel que fa a la recàrrega dels cotxes elèctrics, per tal d’entendre aquest nou concepte de mobilitat i el seu funcionament, cal diferenciar tres principals aspectes: el tipus de recàrrega, el tipus de connectors i el mètode de recàrrega.
Si comencem pel tipus de connectors, cal destacar que a banda dels endolls Schuko (endolls convencionals) també n’existeixen d’altres que varien segons la seva compatibilitat amb el vehicle en qüestió. Per exemple, el Tipus 1 (SAE J1772) predomina entre els cotxes asiàtics i americans, i pot operar com a màxim a 32A i 7.4 kW. El tipus 2 (IEC 62196-2) en canvi, és el més estès per Europa i treballa amb un ampli ventall de potències, des de 3.7 kW en monofàsica, a 44 kW en trifàsica.
El ChadeMO és un altre tipus de connector que permet la càrrega ràpida amb corrent continu amb potències de fins a 50 kW i per últim, el Combo 2 (IEC 62196-3), seria la versió europea de l’anterior: combina un Tipus 2 d’altern i un connector de dos contactes de continu. Pot treballar en mètode 2, 3 i 4 i en una gran varietat de potències.
Pel que fa als mètodes de recàrrega, quan parlem d’aquests ens estem referint a la comunicació entre la infraestructura de recàrrega i el nostre vehicle. Per exemple, en el Mode 1 no hi ha comunicació, seria en el cas dels Schuko. En el Mode 2 no hi ha connexió directa, però si un sistema de seguretat que estableix uns paràmetres de càrrega. El Mode 3 utilitza un dispositiu per a la càrrega que presenta funcions addicionals com el monitoratge del procés de recàrrega. Per últim el Mode 4 inclou el mateix que l’anterior, però utilitza també un convertidor per transformar el corrent altern en continu i alhora permet regular la potència de càrrega.
Finalment, pel que fa al tipus de recàrrega trobem també diverses opcions. Per una banda, comptem amb els punts de càrrega públics, són aquells que trobarem als centres de treball o en punts de recàrrega semi-ràpida disponibles al carrer. L’inconvenient d’aquests punts és que no sempre podem garantir que trobarem lloc o que disposarem del temps suficient per carregar el cotxe de forma eficient. És per això que encara que aquests punts puguin ser una alternativa favorable en certes ocasions, no és recomanable que es converteixen en una solució recurrent.
Sigui quina sigui l’autonomia del cotxe, el més habitual és instal·lar un punt de càrrega al nostre propi domicili.
Com funcionen els punts de càrrega privats?
Els cotxes elèctrics ara per ara necessiten una bona quantitat d’hores per carregar les seves bateries després de l’ús diari i per això, és fonamental comptar amb un punt de càrrega al nostre garatge. Si no comptem amb un garatge propi o accés a un garatge on fer la càrrega regularment, potser no és bon moment encara per plantejar-nos la compra d’un cotxe elèctric.
La bona notícia és que la instal·lació d’un punt de càrrega en una casa unifamiliar o habitatge privat és relativament senzilla. L’obra és mínima i bàsicament consisteix a passar cables des del punt de llum del domicili fins al garatge. A Green Elèctric ens ocupem de tota la instal·lació: comptem amb una caixa de càrrega dissenyada per a ser instal·lada fàcilment en aparcaments privats, tant interns com externs.
Aquesta gamma ha estat optimitzada per oferir la millor relació entre el cost i les millors característiques disponibles al mercat. Es considera un producte d’alta qualitat amb l’avantatge que pot carregar sense problema totes les marques de vehicles elèctrics en Mode 3 amb un connector Tipus 1 o Tipus 2. És perfecte per a l’ús domèstic gràcies a les seves dimensions reduïdes i a la seva fàcil instal·lació.
Si vols instal·lar un punt de càrrega per un vehicle elèctric, contacta amb nosaltres i ho farem de forma ràpida i eficient. A banda de comptar amb un equip especialitzat que t’assessorarà en tot el que faci falta, t’estalviaràs problemes a l’hora d’escollir els tipus de connectors, els modes de càrrega o el disseny de la instal·lació. A més, també ens ocupem de complir amb la normativa ITC-BT52 publicada el juny de 2015 on es tenen en compte aspectes com l’accessibilitat, les mesures de protecció, els punts de connexió, les canalitzacions, i molt més.
Passa’t a l’energia renovable, verda i eficient.